1669 ЩѕШґШЄЫЊШЁШЩЫЊ ШіШЫЊШ№
نمایندگی تعمیرات آبسال

چگونه المنت گرمایی ماشین ظرفشویی را تست کنیم؟

1173 بازدید
المنت گرمایی ماشین ظرفشویی

المنت گرمایی برای گرم کردن آب و یا خشک کردن ظروف استفاده می شود. اگر المنت به درستی کار نکندف ممکن است به شستشوی نامطلوب ظروف و عدم تکمیل مراحل شستشو منجر شود.

توجه : پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه کنید.

پیش از تست المنت گرمایی، ماشین را از برق بکشید یا از جعبه فیوز یا پنل قطع برق جریان را قطع کنید تا از خطر شوک الکتریکی اجتناب شود.

ابتدا، در را باز کنید و به سینک نگاهی انداخته و المنت گرمایی را پیدا کنید (اگر روی آن پوشیده شده استف رک زیرین و پوشش آن را بردارید). المنت گرمایی دو ترمینال دارد که زیر سینک قرار گرفته اند، به مسیر کلی آنها توجه کنید.

برای دسترسی به سیم کشی المنت، پنل زیرین قرار گرفته زیر در را بردارید. این پنل معمولاً دو پیچ دارد که یا زیر یا بالای آن هستند. شاید نیاز باشد که ابتدا درب ماشین را باز کنید تا به پیچ ها دسترسی پیدا کنید، سپس درب را بسته و پنل را بردارید.

به محل دسترسی پیدا کرده نگاهی بیندازید و مسیر ترمینال ها به سینک را پیدا کنید. سیم ها و ترمینلا ها را علامت گذاری کنید تا بتوانید مجدداً آنها را وصل کنید. سیم هر ترمینال را جدا کنید، آنها با یک اسلیپ به کانکتور وصل شده اند. کانکتور را محکم نگه دارید و سیم را هرگز نکشید. ممکن است نیاز باشد که از دم باریک استفاده کنید. بررسی کنید که کانکتور و ترمینال خردگی نداشته باشند. اگر هر یک از آنها خرده شده باشد، باید تعویض شود.

مقاومت را به کمک مولتی متر چک کنید. تنظیمات اهم مولتی متر را روی X1 قرار دهید و میله روی هر ترمینال را لمس کنید. معمولاً باید بین بی نهایت و صفر نشان داده شود. بر اساس تولید کننده و مدل، این مقدار ممکن است متفاوت باشد. اگر شاخص حرکت نکند (مقاومت بی نهایت) یا به سمت هر یک از دو سمت مقیاس حرکت کند (مقاومت صفر)، پس المنت آسیب دیده و باید تعویض گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669