1669 ЩѕШґШЄЫЊШЁШЩЫЊ ШіШЫЊШ№
نمایندگی تعمیرات آبسال

اشتباهات رایج در استفاده از یخچال و فریزر

1284 بازدید
اشتباهات رایج در استفاده از یخچال و فریزر

یخچال یکی از وسایل منزل است که روزانه افراد خانواده به ویژه خانم خانه با آن زیاد سر و کار دارند در نتیجه باید به نحوی از یخچال یا فریزر استفاده شود که منجر به خرابی و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر نباشد. ولی متاسفانه در این زمینه، اشتباهات رخ می دهد که باعث آسیب به یخچال و فریزر شده و در نتیجه باعث کوتاه شدن عمر آن ها می شود. در این مقاله به بررسی مهمترین اشتباهات در استفاده از یخچال و فریزر می پردازیم:

1-   قرار دادن غذای گرم در یخچال یا فریزر

یکی از مهمترین اشتباهاتی که اکثر خانم ها مرتکب می شئند این است که باقی مانده غذا را بدون این که اجازه دهند تا سرد شود، به همان حالت گرم و یا حتی ولرم در داخل یخچال می گذارند و این کار یک آسیب بزرگ برای یخچال و فریزر است زیرا:

–       زمانی که غذای گرم داخل فریزر قرار می گیرد، هوای سرد با برخورد به گرمای غذا، تبدیل به قطرات آب می شود و در نتیجه نه تنها موتور فریزر باید انرژی زیادی برای خنک کردن فضای داخلی مصرف کند بلکه میزان برفک فریزر هم زیاد می شود.

–       در مورد یخچال هم اگر غذای گرم داخل یخچال قرار گیرد، هوای داخلی آن سرمای خود را از دست می دهد در نتیجه یخچال باید بیشتر کار کند تا مجددا هوای سرد تولید نماید و همین امر سبب فشار زیاد به یخچال می شود.

در برخی موراد زمانی که تعمیرکار یخچال یا فریزر برای تعمیر مراجعه می کند، دلیل اکثر خرابی های وارد شده را، وارد شدن فشار زیاد به یخچال می داند که یک مورد آن، همین گذاشتن غذای گرم داخل یخچال یا فریزر است.

2-   گذاشتن مواد غذایی خریداری شده داخل یخچال بدون تمیز کردن آن ها

توجه داشته باشید که زمانی که مواد غذایی همانند لبنیات، انواع مربا و سایر موادی که روکش دار هستند و باید داخل یخچال نگهداری شوند را خریداری می کنید، قبل از گذاشتن داخل یخچال حتما باید بشویید زیرا بالاخره این مواد در محیط داخل فروشگاه به میکروب و یا حداقل به گرد و غبار آلوده شده اند در نتیجه با گذاشتن آن ها داخل یخچال یا فریزر، میکروب ها وارد یخچال شده و محیط داخلی آن را آلوده می کنند لذا کم کم مواد غذایی داخل یخچال کپک می زند.

3-   نگهداری هر نوع ماده غذایی در یخچال

در مورد گذاشتن مواد غذایی در یخچال به دو مورد توجه داشته باشید:

–       موادی همانند کنسروها، تن ماهی، شربت ها و… نیازی به گذاشتن داخل یخچال ندارند و با این کار تنها بار یخچال را زیاد می کنید.

–       در هر قسمت یخچال نباید هر ماده ای را گذاشت. برای مثال در درب یخچال باید بطری ها، تخم مرغ و سس ها را نگهداری نمود زیرا دمای این قسمت برای این مواد تنظیم شده است لذا نباید مواد غذایی همانند مواد گوشتی را در درب یخچال گذاشت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669