1669 ЩѕШґШЄЫЊШЁШЩЫЊ ШіШЫЊШ№
نمایندگی تعمیرات آبسال

نکات مهم در استفاده از ماشین های ظرفشویی

761 بازدید
نکات مهم در استفاده از ماشین های ظرفشویی

مطلب بسیار مهم در استفاده از هر وسیله خانگی این است که شما شیوه صحیح استفاده از آن را بدانید. این مسئله از چند نظر اهمیت دارد:

1-   کمترین آسیب و خرابی به وسیله برقی وارد شود.

2-   بهترین کارایی وسیله برقی به نمایش گذاشته شود.

3-   در استفاده از آن، ضررهایی برای شما رخ ندهد. برای مثال در ماشین های ظرفشویی، اگر به درستی از این وسیله استفاده نشود، در کنار آسیب به وسیله، ظروف شما نیز خراب خواهد شد.

ماشین های ظرفشویی، به صورت کاملا اتومات ظروف شما را شست و شو می دهند لذا در حین انجام کار نیازی به کمک شما ندارند ولی قبل از شروع شما باید نکاتی را رعایت کنید تا بهترین عملکرد ماشین ظرفشویی را مشاهده نمایید. به همین منظور ما ترجیح دادیم که در چند مقاله این نکات را بررسی کنیم تا به خوبی بتوان پیرامون هر یک، بحث نماییم:

1- یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از افراد در استفاده از ماشین ظرفشویی مرتکب می شوند این است که به جای این که فقط باقیمانده های غذا را جمع کنند، ظروف را کامل آبکشی می کنند و سپس داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهند ولی این کار دو عیب بزرگ دارد:

–       آب زیادی هدر می رود زیرا هم قبل شستن با ماشین ظرفشویی و هم در حین کار وسیله، آب استفاده شده است.

–       اصولا شوینده های ظروف در ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده اند که بتواند ذرات غذا را به خوبی از بین ببرند لذا با شستن کامل ظروف و گذاشتن در داخل ماشین ظرفشویی، این مواد شویند چون ذراتی برای سایش پیدا نمی کنند، سطح ظرف را از بین می برند.

2-   در ماشین های ظرفشویی فیلتر وجود دارد که در حین شست و شو، ذرات غذا وارد این فیلتر ها می شوند لذا هر از گاهی باید این فیلتر را خارج نموده و تمیز کرد زیرا اگر حجم فیلتر پر شده باشد، عمل شست و شو به خوبی صورت نمی گیرد.

3-  ماشین لباسشویی باید تا نهایت حجم خود پر شود نه کمتر و نه بیشتر زیرا:

–       اگر کمتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی در داخل آن ظرف بگذارید، رسما  برق و آب را هدر داده اید زیرا در هر حال ماشین در حال کار است و بهتر است ظرفیت آن پر شود.

–       اگر هم بیشتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی در داخل آن ظرف قرار دهید، ماشین به خوبی نمی تواند ظروف را شست و شو دهد به علاوه این که به موتور ماشین نیز فشار وارد می شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669