1669 ЩѕШґШЄЫЊШЁШЩЫЊ ШіШЫЊШ№
نمایندگی تعمیرات آبسال

اصول چیدمان مواد در یخچال براساس میزان سرما

725 بازدید
اصول چیدمان مواد در یخچال براساس میزان سرما

یکی از مواردی که باید در چیدمان مواد غذایی در داخل یخچال مورد توجه قرار داد، فاصله مواد غذایی از یکدیگر و از بدنه و قفسه ها است. در داخل فریزر گفته می شود که باید از حداقل فضا استفاده نمود ولی این قانون در مورد یخچال دقیقا برعکس است. به این معنا که در فریزر باید مواد به گونه ای چیده شوند که هوای سرد به خوبی بتواند در لابلای مواد غذایی گردش نماید تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری شود. اگر در یک قفسه بار مواد غذایی زیاد باشد، موتور باید فعالیت زیادی داشته باشد تا این قفسه خنک شود به همین دلیل است که تعمیرکاران یخچال بیان می کنند علت اکثر خرابی ها و حتی سوختن موتور و نهایتا نیاز به تعمیر یخچال، عدم چیدمان صحیح مواد غذایی در یخچال و بار بیش از حد آن است. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه قسمت قبل، به بررسی قسمت های دیگر یخچال برای نگهداری مواد غذایی می پردازیم:

صندوق شیشه ای پایین یخچال

در این قسمت علاوه بر این که سرمای زیادی وجود دارد، هوا نیز رطوبت مناسبی دارد به همین دلیل این قسمت برای گذاشتن میوه جات و سبزیجات تعبیه شده است ولی در استفاده از آن باید به چند نکته توجه داشت:

1-   میوه هایی همانن سیب، گلابی، طالبی و… که اتیلن تولید می کنند را نباید کنار سبزیجات گذاشت زیرا باعث زرد شدن سبزیجات و پلاسیده شدن آن ها می گردد. به همین دلیل به طور کلی توصیه می شود که میوه جات و سبزیجات را در دو صندوق جدا بگذارید.

2-   اگر میوه ها و سبزیجات را شسته و برای مدت طولانی در این صندوق شیشه ای بگذارید، رطوبت بالا رفته و احتمال خراب شدن مواد خواهد بود.

البته شما می توانید که میوه جات و سبزیجات را بر روی قفسه های یخچال هم بگذارید ولی حتما باید در کیسه پلاستیکی قرار گیرند تا رطوبت خود را از دست ندهند.

قسمت سقف یخچال

دیده شده است که برخی از افراد، بعضی از مواد غذایی خشک خود را بر روی سقف یخچال می گذارند در حالی که این کار بسیار اشتباه است زیرا در بیشتر یخچال ها، در سقف یخچال، کمپرسورهایی قرار گرفته است که منجر به گرم شدن بدنه یخچال می گردد لذا اگر ماده غذایی بر روی سقف یخچال قرا گیرد، احتمال فاسد شدن آن بسیار است. پس بهتر است بر روی سقف یخچال یک وسیله تزئینی بگذارید که البته زیاد سنگین نباشد زیرا به یخچال فشار زیادی وارد می شود.

 

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669