1669 ЩѕШґШЄЫЊШЁШЩЫЊ ШіШЫЊШ№
نمایندگی تعمیرات آبسال

عیب یابی ماشین لباسشویی

936 بازدید
عیب یابی ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین رموز افزایش عمر وسایل برقی و من جمله ماشین لباسشویی، استفاده صحیح از آن ها و رفع عیوب پیش آمده برای این وسایل در اسرع وقت است. لذا در مورد ماشین لباسشویی به محض این که کوچکترین عیبی را مشاهده نمودید، قبل از این که به استفاده از آن ادامه دهید، نسبت به رفع این عیب اقدام نمایید. به دلیل اهمیت این موضوع است که ما در چندین مقاله به صورت کامل و با جزئیات، اقدام به بررسی تمام ایراداتی نموده ایم که در مدت زمان استفاده از هر ماشین لباسشویی ممکن است رخ دهد:

عیب اول:

ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست.

1-   هر ماشین لباسشویی یک پمپ تخلیه دارد که در قسمت پایین قرار گرفته است. این قسمت را بررسی نمایید که فیلتر تمیز باشد.

2-   برخی از ماشین های لباسشویی، همانند ماشین های دوقلو، نمی توان فیلتر را به راحتی تمیز کرد. در این صورت باید شلنگ تخلیه را بررسی کنید که مانعی در آن گیر نکرده و یا این که شلنگ تاخوردگی نداشته باشد.

3-   قسمت شلنگ تخلیه و محل نهایی تخلیه چک شود شاید این دو قسمت مسدود هستند.

4-   شاید ارتفاع محل قرار گیری شلنگ تخلیه رعایت نشده است. در زمان راه اندازی ماشین لباسشویی، باید به این نکته توجه داشت که حداقل 60 سانتیمتر و حداکثر 1 متر این ارتفاع در نظر گرفته شود.

5-   و در آخر احتمال دارد که عیب از پمپ آب مربوط به تخلیه باشد که در این صورت تعمیرکار ماشین لباسشویی با بررسی آن، اگر بتواند پمپ را تعمیر می کند در غیر این صورت باید اقدام به تعویض پمپ نمود.

عیب دوم:

ماشین لباسشویی دچار نشتی آب شده است.

1-   احتمال دارد که لاستیک موجود در دور درب ماشین لباسشویی سوراخ شده باشد که این مورد مربوط به ماشین هایی است که درب، در قسمت جلویی قرار گرفته است.

2-   احتمال دارد که شلنگ تخلیه از جای خود خارج شده باشد.

3-   شلنگ ورودی آب را کنترل کنید که در محل اتصال به شیر آب و اتصال به بدنه ماشین لباسشویی، نشتی نداشته باشد.

4-   ممکن است که  شلنگ ورودی آب و شلنگ تخلیه در محل اتصالات خود مشکلی نداشته باشند اما بدنه شلنگ ها سوراخ شده است.

5-   یکی دیگر از دلایل بروز این عیب، خراب بودن کاسه نمد ماشین لباسشویی است که در این صورت تعمیرکار ماشین لباسشویی باید این قطعه را تعویض نماید.

6-   اگر نشتی در قسمت پمپ آب باشد، باید این قطعه تعویض و یا تعمیر گردد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669