1669 ЩѕШґШЄЫЊШЁШЩЫЊ ШіШЫЊШ№
نمایندگی تعمیرات آبسال

چگونه ترموستات‌ها و فیوز خشک کن گازی را بررسی کنیم

547 بازدید
چگونه ترموستات‌ها و فیوز خشک کن گازی را بررسی کنیم

چگونه ترموستات‌ها و فیوز خشک کن گازی را بررسی کنیم

خشک کن از چند ترموستات برای تنظیم دما استفاده می‌کند. زمانی که دما بیشتر از میزان تعیین شده ترموستات است، ترموستات مدار را قطع کرده و حرارت قطع می‌شود. زمانی که دما به اندازه کافی سرد است، ترموستات مجدداً مدار را می‌بندد و حرارت وارد می‌شود.

هشدار: لطفاً پیش از تلاش برای انجام هر گونه تست، نگهداری یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه کرده و رعایت کنید.

پیش از تست ترموستات‌ها یا فیوز، خشک کن را از برق بکشید یا از جعبه فیوز یا پنل قطع جریان، جریان برق را قطع کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

بیشتر خشک کن‌ها تنظیمات انتخاب دما دارند، بنابراین، ترموستات مجزایی برای هر تنظیمات استفاده می‌شود. سوئیچ انتخابگر یا تایمر کنترل مدار را از طریق ترموستات مناسب مسیر دهی می‌کند.

اگر ترموستات خراب باشد، ممکن است مانع رسیدن حرارت شود. این اتفاق بدین خاطر می‌افتد که ترموستات زمانی که دما زیر دمای فعالیت سوئیچ قرار می‌گیرد، مدار را نمی‌بندد. تست کردن ترموستات کار آسانی است، زمانی که سوئیچ سرد است ترموستات باید بی نهایت را نشان دهد و زمانی که ترموستات گرم تر از دمای اندازه معین شده است، هیچ اتصالی وجود ندارد.

ترموستات نیز ممکن است با همیشه روشن بودن خراب شود و مهم نیست که دما چقدر باشد. این سوئیچ چه سرد باشد چه گرم، اتصالی را نشان خواهد داد. در این صورت، هیتر خاموش نمی‌شود و خشک کن ممکن است به صورت خطرناکی بیش از حد داغ شده باشد. برای ایمنی ترموستات دومی‌استفاده می‌شود که یک فیوز گرمایی است. اگر دما از بیشینه دمای ایمن بالاتر رود، برق مدار گرمایی قطع می‌شود. در بیشتر موارد، این یک فیوز یکبار مصرف است. مدار هیتر تا زمانی که فیوز تعویض نشود، کار نخواهد کرد. البته، لازم خواهد بود که علت زمینه ساز داغ شدن بیش از حد تعیین و تعمیر شود یا فیوز مجدداً بیرون زده خواهد شد.

ترموستات‌ها معمولاً با یکدیگر گروه بندی شده اند. ترموستات‌ها معمولاً به شکل بیضی درآمده و تقریباً یک اینچ و نیم (حدوداً 5/7 سانتیمتر) اندازه آنها است. ممکن است محفظه ای برای دمنده زیر پرزگیر یا داخل خط تخلیه قرار داشته باشد. باید هر ترموستات دو وایر داشته باشد.

وایرها و کانکتورها را علامت گذاری کنید تا در ادامه آنها را مجدداً در محل صحیح خود متصل کنید. وایرها به وسیله بست هایی به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا زمانی که از ترمینال‌ها جدا شوند (وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده شود. کانکتورها و ترمینال‌ها را از نظر فاسد شدگی بررسی کنید، اگر اینگونه است باید تعویض شوند.

برای تست اتصالی ترموستات‌ها یا فیوز از مولتی متر و تنظیمات X1 اوهم استفاده کنید. هر میله را به یک ترمینال متصل کنید. عقربه باید یا صفر یا بی نهایت را نشان دهد. در دمای اتاق، ترموستات‌ها باید عقربه صفر را نشان دهند. زمانی که ترموستات‌ها گرم می‌شوند تا به محدوده دمای خود برسند، باید سوئیچ خاموش شود و عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. فیوز باید در دمای اتاق از نظر اتصالی بررسی شود.

چگونه ترموستات‌ها و فیوز خشک کن گازی را بررسی کنیم ؟ برای سوالات بیشتر با نمایندگی تعمیرات آبسال تماس حاصل فرمائید

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • abolfazl
    4 سال پیش

    ممنون.مطلب خوبی بود

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669